Tips

Marketingtips voor bedrijven

Tips

Als ondernemer wil je dat jouw bedrijf gevonden wordt. Zeker in een branche waar veel concurrentie is. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw bedrijf gevonden wordt door klanten? Door marketing! Er zijn verschillende manieren hoe bedrijven marketing kunnen inzetten. Online en offline, de mogelijkheden zijn enorm! Daarom geven we je in dit artikel graag onze marketingtips voor bedrijven.

Vertel wie je bent

Het is belangrijk dat klanten weten wie je bent, zeker wanneer je een dienst verkoopt. Je kunt jouw verhaal op twee manieren vertellen en eigenlijk zijn beide opties onmisbaar. Online kun je jouw verhaal vertellen door middel van een eigen website. Offline kun je jouw verhaal vertellen door middel van een brochure. Het is goed om online marketing te ondersteunen met offline marketing, zodat je hiermee verschillende doelgroepen mee aanspreekt. Ben je zelf niet goed in het schrijven van teksten en ontwerpen van content? Dan kun je het altijd uitbesteden! Een website of brochure laten maken door bedrijven die daarin gespecialiseerd zijn is dan een goede optie. Zij kunnen jou precies vertellen welke uitstraling je moet hebben en wat er gecommuniceerd moet worden. 

Op verschillende manieren zichtbaar zijn

We hadden het net al even over een brochure en een website en daar willen we eigenlijk nog wat dieper op ingaan. Het is namelijk belangrijk dat je op verschillende manieren zichtbaar bent en al die kanalen versterken elkaar. Maak daarom een account op een social media app waar jouw doelgroep actief is. Zeker voor kleine ondernemers is dit een belangrijke tip. Organische social media hoeft jou namelijk niks te kosten behalve tijd! Via social media kun je met hashtags, infographics, foto’s en video’s de juiste mensen bereiken. Het is wel belangrijk dat je weet wie jouw doelgroep is, zodat je weet op welke social media kanalen zij zich bevinden. TikTok is bijvoorbeeld het afgelopen jaar enorm gestegen in het aantal gebruikers. Waar deze app voorheen gebruikt werd door jongeren, is de gemiddelde leeftijd van gebruikers verhoogd. Je ziet nu dan ook steeds meer bedrijfsaccount die op een hele slimme manier TikTok weten te gebruiken als marketingkanaal. 

Informatief in plaats van commercieel

Waar veel bedrijven de plank misslaan is dat alle uitingen commercieel zijn in plaats van informatief. Tegenwoordig draait het voor de consument steeds meer om beleving. De keiharde acquisities zijn we inmiddels wel een beetje zat. Het is daarom belangrijk dat je een balans weet te vinden tussen informatief en commercieel. Zorg ervoor dat jouw advertentie niet overkomt als een verkooppraatje, maar als een informatieve boodschap waarmee je jouw doelgroep onbewust aanzet tot aankoop. 

Geef een reactie